مصرف روزانه ی آووکادو باعث سلامت روده می شود

15فوریه 2021 - محققان گفتند: مصرف منظم آووکادو برای سلامت روده مفید است .آووکادو که جزو گروه میوه ها طبقه بندی می شود، به عنوان منبعی از چربی خوب معرفی شده که مدتهاست مزایای مثبت سلامتی آن شناخته شده است .اکنون تیمی از محققان دانشگاه ایلینوی به بررسی دقیق نحوه تأثیر چربی ها و فیبر موجود در این میوه، بر میکروبیوتای روده پرداختند.

نویسنده اصلی این مقاله، شارون تامپسون، دانشجوی تحصیلات تکمیلی از بخش علوم تغذیه در این دانشگاه، گفت: ما می دانیم که خوردن آووکادو به شما احساس سیری می دهد و غلظت کلسترول خون را کاهش می دهد، اما ما نمی دانستیم که چگونه میکروب های روده و متابولیت هایی که این میکروب ها تولید می کنند را تحت تأثیر قرار می دهد.

محقق ارشد این پژوهش، دکترHannag Holscher ، از گروه علوم غذایی و تغذیه انسانی در این دانشگاه، افزود: هدف از این مطالعه بررسی اثرات مصرف آووکادو بر میکروبیوتای دستگاه گوارش بود. هدف ما آزمایش این فرضیه بود که چربی ها و فیبر موجود در آووکادو روی میکروبیوتای روده تأثیر مثبت می گذارد. ما همچنین می خواستیم روابط بین میکروب های روده و نتایج سلامت را در افراد بررسی کنیم.

در مجموع 163 بزرگسال 25 تا 45 ساله در این آزمایش شرکت داشتند. برخی از آنها چاق یا دارای اضافه وزن بودند اما از سایر جهات سالم بودند.در طول مطالعه ، به برخی از شرکت کنندگان مرد 175 گرم آووکادو داده شد و به برخی از زنان 140 گرم آووکادو در روز به مدت 12 هفته داده شد.

در طول دوره ی آزمایش، از هر داوطلب خواسته شد که نمونه ی خون ، ادرار و مدفوع خود را تهیه کند. آنها همچنین باید یادداشت می کردند که چه مقدار از هر وعده غذایی که به آنها داده می شود را می خورند.

یافته ها حاکی از آن است که افرادی که روزانه آووکادو می خوردند، مقدار بیشتری میکروب در روده های خود دارند که برای تجزیه فیبر و تولید متابولیت هایی که از سلامت روده حمایت می کنند، ضروری هستند.

تیم تحقیقاتی همچنین دریافت که اگرچه افراد گروه آووکادو کالری بیشتری مصرف می کنند، اما مقدار بیشتری چربی در مدفوع آنها دفع می شود.

دکتر Holscher، گفت: دفع بیشتر چربی به این معنی است که شرکت کنندگان در تحقیق انرژی کمتری از غذاهایی که می خورند، جذب می کنند.این احتمالاً به دلیل کاهش اسیدهای صفراوی است، مولکول هایی که سیستم هضم ما ترشح می کند و به ما امکان جذب چربی را می دهد. ما دریافتیم که میزان اسیدهای صفراوی در مدفوع کمتر و میزان دفع چربی از طریق مدفوع در گروه آووکادو بیشتر است.

یک آووکادو متوسط ​​حدود 12 گرم فیبر دارد، که برای رسیدن به مقدار توصیه شده 28 تا 34 گرم فیبر در روز بسیار مفید است. خوردن فیبر نه فقط برای ما؛ بلکه برای میکروبیوم روده ی ما نیز خوب و لازم است.

منبع:

https://www.diabetes.co.uk/news/2021/feb/daily-avocado-consumption-promotes-good-gut-health.html